وب سایت آموزش قوانین مالیاتی

دستورالعمل اجرایی بند (ق) تبصره (11) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور

بازگشت دانلود اپلیکیشن
  • وضعیت : معتبر است
  • دسته بندی ها : تصویب نامه و تصمیم نامه ها

  • تاریخ بخشنامه : ۱۴۰۲/۰۵/۲۱

  • 87147-ت-61366هـ شماره بخشنامه :

در صورتی که فایل پیوست، متن بخشنامه، شماره و یا هر قسمتی از بخشنامه دارای خطا می باشد در کادر توضیحات وارد نمایید.

بانک جامع بخشنامه ها

آموزش مالیات

شماره: 87147/ت 61366هـ
تاریخ: 1402/05/21
تصویب نامه هیأت وزیران
 
بسمه تعالی
« با صلوات بر محمد و آل محمد»
 
وزارت امور اقتصادی و دارایی - سازمان برنامه و بودجه کشور هیئت وزیران در جلسه 1402/04/07 به پیشنهاد شماره 107240 مورخ 1402/03/06 سازمان برنامه و بودجه کشور (با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی) و به استناد بند (ق) تبصره (11) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور، دستورالعمل اجرایی بند مذکور را به شرح زیر تصویب کرد: دستورالعمل اجرایی بند (ق) تبصره (11) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور
ماده 1- در این دستورالعمل اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار میروند
-1وزارت: وزارت امور اقتصادی و دارایی
-2دستگاه اجرایی: کلیه دستگاه های موضوع ماده (29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 که اراضی و املاک دولتی را برای بهره برداری در اختیار دارند، به استثنای اماکن نظامی و امنیتی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران
-3مورد اجاره: کلیه املاک و مستغلات دولتی که در اختیار دستگاه اجرایی قرار دارد.
-4سادا: سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه های اجرایی در وزارت .
-5 ارزش معاملاتی: ارزش منطقه ای املاک موضوع ماده (64) قانون مالیات های مستقیم مصوب 1366.
ماده 2- اجاره بهای سالانه به میزان دو در هزار ارزش معاملاتی برای مورد اجاره تعیین می گردد.
تبصره 1 - اجاره بهای سالانه مورد اجاره ای که تا پایان سال 1401 در سادا ثبت نگردیده است، به میزان یک صدم ارزش منطقه ای آن تعیین می گردد.
تبصره 2 - انفال و اموال غیر منقول موضوع اصل هشتاد و سوم (83) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مواردی که جهت خاصی برای مصرف آن از نظر شرعی یا قانونی وجود دارد مشمول این دستور العمل نمی باشد. ماده 3 - مبنای محاسبه اجاره سالیانه موضوع ماده (2) این دستورالعمل، مساحت عرصه و اعیان، نوع کاربری املاک ثبت شده در سادا می باشد. مسئولیت به روزرسانی و نظارت بر صحت اطلاعات ثبت شده در حساب کاربری دستگاه اجرایی در سادا بر عهده وزارت است.
ماده 4 - سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است اطلاعات مربوط به ارزش معاملاتی املاک را برای اجرای این دستورالعمل و استفاده در سادا به صورت برخط به وزارت ارسال نماید.
ماده 5 - در اجرای بند (ق) تبصره (11) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور، وزارت مکلف است تا پایان آبان ماه سال 1401 اجاره بهای سالانه مورد اجاره ثبت شده در سادا به تفکیک دستگاه اجرایی را طبق این دستورالعمل در سادا منتشر نماید.
ماده 6 - برای آگاهی از اجاره بهای واقعی روز مورد اجاره، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است حداکثر ظرف دو ماه ارزش روز آن را اعلام کند. وزارت بر اساس ارزش عادله روز اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به تعیین معیار و محاسبه اجاره بهای واقعی مورد اجاره و انتشار آن در سامانه سادا اقدام نماید.
 
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور
دانلود پی دی اف
فایل پیوست

نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0