
آراءقطعی هیأت ها پس از رویت ممیز کل ثبت دفتر بشود
نامشخص
تاریخ بخشنامه
۱۳۸۱/۰۶/۱۳
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
نامشخص
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۱۰/۱۶ ۱۱:۲۴
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این بخشنامه به مدیران کل و روسای سازمانهای امور اقتصادی و دارایی استانها دستور میدهد که از این پس، کلیه آراء قطعی صادره از هیئتهای حل اختلاف مالیاتی موضوع ماده ۲۵۱ قانون مالیاتهای مستقیم، پیش از اجرا باید توسط ممیز کل رویت و دستور اجرا صادر و در دفتر اندیکاتور ثبت شود. همچنین درباره پروندههای ارجاعی به هیئت ماده ۲۵۱ مکرر تاکید میشود که پاسخ استعلامها و ارسال پروندهها در تهران حداکثر ظرف ۱۴ ساعت و در استانها حداکثر ظرف ۳ روز انجام شود تا حقوق دولت در روند رسیدگی تضییع نشود.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1381/06/13
بمنظور اجرای صحیح مقررات و جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق حقه دولت بدینوسیله مقرر می دارد:در اجرای مفاد ماده 251 قانون مالیاتهای مستقیم منبعد کلیه آراء قطعی صادره از سوی هیاتهای حل اختلاف مالیاتی پس از رویت ممیز کل و صدور دستور از سوی وی، در دفتر اندیکاتور ثبت گردد. مدیران کل و روسای سازمان های امور اقتصادی و دارائی استان ها حسب مورد مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه را داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از آن مراتب را به دادستانی انتظامی مالیاتی گزارش نمایند.
تاریخ: 1381/06/02
سازمان امور اقتصادی و دارائی استان شورای عالی مالیاتی اداره کل هیأت عالی انتظامی مالیاتی دفتر کل دادستانی انتظامی مالیاتی دبیرخانه ضمن یادآوری اینکه موضوع عادلانه بودن مالیات و تشخیص درآمد مشمول مالیات مودیان بر اساس درآمد واقعی آنها همواره باید مورد توجه حوزه های مالیاتی و مراجع حل اختلاف نیز بوده تا کمتر پرونده ای قابل ارجاع به هیات موضوع ماده 251 مکرر تشخیص گردد ، همچنین در ارتباط با مقررات ماده 251 مکرر الحاقی به قانون مالیاتهای مستقیم و درخصوص شکوائیه های واصله به دبیرخانه هیات موضوع ماده مذکور نکات زیر را متذکر و اجرای دقیق آنها را تاکید می نماید. 1- پاسخ کلیه استعلامها و ارسال پرونده ها و سوابق مورد درخواست دبیرخانه فوق الذکر در تهران حداکثر ظرف مدت 14 ساعت و در استانها حداکثر ظرف 3 روز از تاریخ وصول استعلام یا درخواست سریعا انجام پذیرد.
2- هرگاه دبیر یا هیات نیاز به اطلاعاتی در زمینه فعالیت مودیان داشته باشند پاسخ درخواستها اعم از کتبی ، تلفنی و غیره فورا و حداکثر ظرف مدت قید شده در بند یک فوق به دبیرخانه هیات بنحو مقتضی اعلام یا ارسال گردد.
3- در مواردی که تصمیم گیری هیاتها مستلزم صدور قرار رسیدگی لازم از طریق ادارات کل مالیاتی است ، قرارهای صادره مزبور به دقت بررسی و گزارش رسیدگی لازم سریعا جهت اتخاذ تصمیم هیات به دبیرخانه یاد شده ارسال گردد. و هرگاه مامور اجرای قرار از طرف دبیرخانه اعزام میگردد ، عند الاقتضاء هرگونه همکاری لازم یاری نیز بعمل آید. مسئولیت حسن اجرای این دستور العمل و رعایت ضرب الاجل های مقرر با رئیس سازمان ذیربط خواهد بود.
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم ماده 251 مکرر- در مورد مالیاتهای قطعی موضوع این قانون و مالیاتهای غیرمستقیم که در مرجع دیگ...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۲51 قانون مالیات های مستقیم ماده 251 مؤدی یا دادستان انتظامی مالیاتی میتوانند ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ رأی قطعی هیأت حل اخ...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم ماده 251 مکرر- در مورد مالیاتهای قطعی موضوع این قانون و مالیاتهای غیرمستقیم که در مرجع دیگ... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۲51 قانون مالیات های مستقیم ماده 251 مؤدی یا دادستان انتظامی مالیاتی میتوانند ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ رأی قطعی هیأت حل اخ... |
بخشنامههای مرتبط
بخشنامه معافیت مالیاتی اجاره مسکونی عملکرد ۱۴۰۳؛ شرط ثبت قرارداد اجاره...
210-55403۱۴۰۵/۰۷/۱۲بخشنامه استرداد مالیات حقوق ۱۴۰۵؛ نحوه پس گرفتن اضافه پرداختی مالیات ح...
200-54777۱۴۰۵/۰۷/۱۱بخشنامه مالیات بر ارزش افزوده تنباکو ۱۴۰۵؛ لغو معافیت تنباکوی خام و فر...
200-1405-54۱۴۰۵/۰۷/۱۱دستورالعمل ۲۰۰/۱۴۰۵/۵۲ درباره تمدید مهلت پرداخت مالیات مقطوع عملکرد ۱۴...
200-1405-52۱۴۰۵/۰۶/۳۱بخشنامه ۲۰۰/۱۴۰۵/۵۱ درباره معافیت از صدور صورتحساب الکترونیکی نوع اول ...
200-1405-51۱۴۰۵/۰۶/۲۹بخشنامه ۲۰۰/۱۴۰۵/۵۰ درباره معافیت شیر طعمدار از مالیات بر ارزش افزوده...
200-1405-50۱۴۰۵/۰۶/۲۹
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 210-55403 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۲ | بخشنامه معافیت مالیاتی اجاره مسکونی عملکرد ۱۴۰۳؛ شرط ثبت قرارداد اجاره... |
| 200-54777 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۱ | بخشنامه استرداد مالیات حقوق ۱۴۰۵؛ نحوه پس گرفتن اضافه پرداختی مالیات ح... |
| 200-1405-54 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۱ | بخشنامه مالیات بر ارزش افزوده تنباکو ۱۴۰۵؛ لغو معافیت تنباکوی خام و فر... |
| 200-1405-52 | ۱۴۰۵/۰۶/۳۱ | دستورالعمل ۲۰۰/۱۴۰۵/۵۲ درباره تمدید مهلت پرداخت مالیات مقطوع عملکرد ۱۴... |
| 200-1405-51 | ۱۴۰۵/۰۶/۲۹ | بخشنامه ۲۰۰/۱۴۰۵/۵۱ درباره معافیت از صدور صورتحساب الکترونیکی نوع اول ... |
| 200-1405-50 | ۱۴۰۵/۰۶/۲۹ | بخشنامه ۲۰۰/۱۴۰۵/۵۰ درباره معافیت شیر طعمدار از مالیات بر ارزش افزوده... |
